sâmbătă, 25 septembrie 2010

TiA Part 3

A treia zi:

A treia si ultima zi a fost la fel de interesanta ca celelalte doua. Am discutat despre 4 tipologii umane si anume: activistii, reflectivii, teoriticienii si pragmaticii. Ne-au fost impartite foi cu puncte tari si puncte slabe ale fiecarei grupe si in functie de acestea fiecare trebuia sa se identifice cu una din cele 4 tipologii. Apoi ne-am impartit: activistii cu activistii, reflectivii cu reflectivii si tot asa. Eu am facut parte din grupa pragmaticilor. Astfel impartiti in grupe, a trebuit sa realizam o scurta sceneta care sa reflecte tipul de persoana pe care il reprezentam. Ne-am descurcat foarte bine, as spune eu. In sceneta noastra era vorba despre o firma la care se prezinta 4 persoane pentru a promova un mercedes pentru blonde. 2 dintre colegi au prezentat partea de design si alti 2 partea tehnica. Eu si inca 3 copii eram sefii 100% pragmatici. Cat despre masina...ei bine era roz, evident, interiorul captusit cu puf, multe oglinzi, 44 de airbag-uri si 12 tevi sau mai bine zis "teve" asa cum a spus de vreo 3 ori la rand cineva din echipa mea. Noi, sefii, in calitate de pragmatici, trebuia sa fim realisti si sa refuzam o asemenea idee. (oricum as fi refuzat-o....masina roz cu puf??? sa fim seriosi:)) ) Dupa scenete am discutat de ciclul KOLB, si debriefing ORID. Sper ca poza explica suficient.

Dupa ciclul KOLB am jucat un joc de simulare. Am facut pe derdienii. Derdienii erau locuitorii din Derdia, o tara cu obiceiuri si traditii foarte stricte si foarte ciudate. Regulile derdienilor erau urmatoarele: nu puteai vorbi cu cineva decat daca exista contact fizic intre tine si persoana respectiva, daca te aflai intr-un grup era suficient sa atingi o persoana si automat erai inclus in discutie. Salutul consta in sarutarea umarului drept al persoanei apoi persoana pe care o salutai trebuia sa-ti sarute umarul stang. Daca nu se intampla asa derdienii se considerau jigniti si tipau. De altfel cea mai mare jignire pentru derdieni era sa dai mana cu ei si tipau la fiecare jignire sau nerespectare a regulilor. Barbatii derdieni nu puteau vorbi cu alti barbati decat daca erau prezentati de o femeie (derdiana sa nu). La ei, lipiciul era de gen neutru, foarfeca masculin si creionul si linia feminine. Femeile derdiene nu puteau atinge foarfeca, iar barbatii linia si creionul. Derdienii nu folosesc niciodata cuvantul "NU". Cand vor sa spuna "nu" ei spun "DA" si cand vor sa spuna "DA" spun "DA" impreuna cu o incuvintare din cap. Sper ca nu am uitat vreo regula.

Ne-am impartit in 2 grupe: derdieni si ingineri. Eu am fost derdiana. Scopul era construirea unui pod pentru ca derdienii sa se poata deplasa peste valea imensa din tara lor. Derdienii erau muncitori extraordinari insa nu aveau tehnica de a construi un pod. Aici interveneau inginerii care trebuiau sa le explice cum sa construiasca podul, fara a atinge constructia insa. Aceasta era regula lor. Derdienii nu cunosteau aceasta regula si nici ingininerii nu aveau habar de regulile derdienilor, in plus ei nu aveau voie sa le dezvaluiasca( in sensul ca nu puteam sa le spuna inginerilor pur si simplu care sunt traditiile si obiceiurile lor).

A fost destul de stresant si complicat sa jucam pe derdienii. Nici inginerii nu s-au descurcat mai bine. Lor nu le-a fost usor sa intelegea regulile din felul cum ne comportam. In final, desi ne-am straduit nu am reusit sa construim podul, in schimb ne-am distrat.

Niciun comentariu: